sábado, 21 de mayo de 2011

ACTIVITAT - CAÇA DEL TRESOR- ENDEVINALLES - A LA DESCOBERTA D'EN LLUÍS COMPANYS

Uhmmm, uhmmmm, bé, bé, crec que esteu tots presents, açò està molt bé !! Espere que  em donareu un magnífic cartell amb les respostes correctes a les següents incògnites que me posa la persona d’en Lluís Companys. Arribareu a les expectatives d'un gnom tan important en el món de les terres 'feerics' de Montsegur com jo?
·       Quina proclamació fa en Lluís el sis d'octubre de 1934? Què postulats defenia en aquesta proclamació? Hareu de mostrar-me documents gràfics i analitzar-los, per demostrar-me, a aquest gnom incrèdul, els fets ocorris aquell dia.
·       He trobat aquesta foto en la web i m’ha dit un elf que hi ha ú d’aquest personatges que és en Lluís Companys...

En primer lloc, quan es va tomar aquesta foto? Per què és en presó i qui d’entre tot és en Lluís Companys?
·       Hi ha un gran embolic en el meu cap i heu d'ajudar-me. Tinc aquestes fotos:  la primera a Barcelona, agost de 1936 el president Lluís Companys amb el coronel Villalba i el capità Medrano, i la segona, en Lluís a 1938 amb el general Miajay...













i això em fa pensar que aquest home haguí de sortir de presó encara que només fora per fer-se aquesta foto. Però cap dels meus amics del món de les terres feerics de Montsegur ha sigut capaç de dir-me: quan va sortir i en quines circumstàncies?

    ·        Aquestes fotografies amb la mancança de coneixements que tinc em fan, no obstant això, presagiar un final horrible… Tindrieu la bondat de comtar-me la fi d’aquest home? Quan, on, per què, per qui?

     ·       Ara us demane de una reflexió: Moltes persones van morir al llarg d’aquesta cruenta guerra civil i desprès al llarg de la dictadura. I com haureu vist i veureu en altres episodis il·lògiques de l’història, també en altres guerres (açò us arriba només al món brutal des homes amb vostres concupiscències, gelosies i manca de tolerància)... Bé,  però hi ha molts i moltes que van morir per la pau, per ajudar...
Quin valor té la mort de totes aquestes persones que van morir per la pau en el anonimat?